is oorspronkelijk opgericht als PERSONEEL vereniging van dikema en chabot,ijzerveen en kolkman.

op 1 september 1952 gingen de pingpongers vanuit de tussendeuren op de heemraadsingel 145 naar het nieuwe tafeltenniscentrum aan de nieuwe binnenweg.

hier werd gespeeld tot het voorjaar van 1976.

in 1962 hield de PERSONEELSVERENIGING een ONTBINDINGsvergadering,maar de TAFELTENNISAFDELING ging zelfstandig door,echter niet onder een nieuwe naam,want de kosten van inschrijving waren toen fl.5,00 voor een nieuwe vereniging.

de naam van de vereniging bleef , diveko , maar de betekenis van de afkorting werd:

dagelijks inspanning vraagt enkele keren ontspanning.

Onze contributie werd toen fl.32,00 , te betalen in de eerste 8 maanden van het seizoen en tot onze grote vreugde betaalde dikema onze zaalhuur , misschien waren wij wel de eerste GESPONSORDE tafeltennisvereniging?

deze 14 jaar aan de nieuwe binnenweg na het zelfstandig worden.blijven voor oudgediende onvergetelijk.

enkele hoogtepunten...? uit deze tijd.

1 de onvolprezen kleedkamers met zijn enorme  zweetlucht ,je moest door een muur heen van vieze lucht,maar          niemand vond dat erg.u begrijpt DOUCHES waren er niet.

2 dat wij de FAMILIE kusters (de beheerders van het tt centrum) zo gek hebben gekregen een biertap aan te                      schaffen,want van flesjes hengelo pils kregen we alle koppijn.

3 het pokeren na afloop van de wedstrijden en voor de gematigde onder ons het klaverjassen.

4 om 1 uur in de nacht moesten alle andere verenigingen er uit,simpel het was sluitingstijd.veelal zaten er                  alleen nog mensen van diveko,dan gingen we met z,n alle de voordeur uit.en na CIRCA 10  minuten kwamen de          mensen van diveko via de achterdeur weer naar binnen.

5 de zaterdagmiddag met de thuiswedstrijden van diveko ,dit was één groot feest,of er nu gewonnen of verloren    werd,dat maakte niets uit,de tegenstanders begrepen er vaak niets van.

6 tenslotte de lekkere hapjes die mevr. kusters altijd voor ons klaar maakte ONVERGETELIJK.

Toen in 1976 naar de heyplaat,daar hebben we 7 maanden gespeeld in de kantine van dikema en chabot, en daarna het cafe restaurant courzand , ook dit werd een gouden tijd.

ook hier volgen enkele hoogtepunten.

1 De vreselijke kou in de winter,want in de enorme zaal waar wij speelden was geen verwarming.loek weitman            had een hete luchtkanon neer gezet om het nog een beetje warm te houden.

2 het pokeren ging hier gewoon door,nu werd er ook mee gespeeld door de toenmalige eigenaar van courzand.

Dit betekende dat het zeer laat kon worden.

3 de grootste kroketten van europa en de overheerlijke saté  waren bij ons erg in trek.

4 onze eigen aangelegde douches,want wij wilden nooit meer in aanraking komen met de zweetlicht van de

nieuwe binneweg.

5 courzand ging over in andere handen en het eerste dat wij merkten was,dat in de WINTERMAANDEN de zaal

verwarmd was. tien jaar lang onnodig in de kou gespeeld!!!!

maar toch een pluspunt voor de oude eigenaar,de verkoop van courzand ging alleen maar door als diveko

er mocht blijven spelen en de zaalhuur gratis was.

helaas kwam daar in 1994 een eind aan daar de zaal gesloopt werd in opdracht van de deelgemeente.

Toen naar pernis,waar wij een paar jaar in het speeltuingebouw ,het zweetdruppetje, gespeeld hebben.

Hier is de opkomst begonnen met de gehakt ballen van nel.

per 1 januari 1999 zijn we terecht gekomen bij de ooievaars waar we met veel plezier gespeeld hebben maar ook daar moesten we weer weg.

ook hier wederom enkele hoogtepunten.

1 steevast de opmerking van rinus van de zouwen op de vraag als hij binnen komt - kopje koffie rinus- ja doe maar

alsof hij daar iedereen een plezier mee doet behalve zichzelf.daarom moemen wij hem ook -het zonnetje-

2 Dan ons lid loek weitman, die als hij om een uur of 10 BINNEN komt steevast zegt - gaan we nou nog een keer

tafeltennissen of willen jullie al naar huis_ jullie lijken wel een stel bejaarden.

3 Het succes van de ballen gehakt waren enorm,dat was al bekend in de hele regio ook bij onze tegenstanders.

nu spelen we alweer enkele jaren in de erker te schiedam waar we met veel plezier spelen.